Tough Viking Hagaparken 2015

Jag gjorde det! I lördags sprang jag hinderbanetävlingen Tough Viking på 8 km i Hagaparken i Stockholm. 
Om jag är nöjd? Svar JA! Med tanke på att min styrka är just styrkan och min svaghet är konditionen (jag har allvarligt talat bara sprungit som längst 3 km utan att stanna) så är jag jävligt nöjd att jag klarade detta. Det tog mig 1 timme & 33 minuter. Jag klarade alla hinder utom två. Det ena var Roman rings (jag var nästan i mål men mina blöta jävla handskar/händer gjorde att jag tappade fästet) som straff fick jag göra 30 armhävningar och det andra var rampen som jag inte ens testade utan tog 30 armhävningar direkt istället. 

Här kommer bilder:

Banan:



Fixade håret dagen innan så att det inte skulle vara ivägen, och lite för att se ut som en riktig krigare;) 


Innan loppet


Där har jag precis fintat mig förbi amerikanska fotbollsspelare och är påväg ner från istanken som vi dök i. 



Jag och min tränare Kristoffer 


Det hemliga hindret var denna ramp rätt ner i vattnet, och det är jag som flyger som en vante. 



Laget! Så jävla nöjda. 



Jag grät glädjetårar när min pojkvän äntligen kom som stod vid fel ställe och missade min målgång genom sprutande vatten och trådar som hängde ned med 10.000 volt. Jag fick 2 stötar, en på bröstet och en på halsen. Kunde knappt skratta efteråt. Gjorde sjukt ont! 


Kusin Jonis och jag. 


Min lille sjuksköterska undersökte mig efteråt eftersom jag hade så ont<3


Istanken. 





Kustjägaren




Monkey bar


Pipes




Amerikanska fotbollsspelarna som väntade på oss vid starten. 



Roman rings


Big bag


Sista hindret





Nu kommer jag snöa in på hinderbanetävlingar. Bara så att ni vet:)