Hög puls




(Utslag som jag alltid får när jag har ångest, och hur pigg jag är just nu) 
 
Jag var så trött igår efter att ha pratat med så många olika människor så jag orkade varken skriva här eller göra något annat. Var tvungen att lägga mig på dagen och sova vilket ALDRIG händer i vanliga fall och det var såå skönt. 
 
Jag skulle ju till psyk kl 10.00 igår och jag kunde inte somna förän vid 05. Det var helt sjukt jobbigt att ta mig upp ur sängen 08.30. Mådde illa, satte mig på huk vid toaletten, höll på att spy men gjorde det aldrig. Tänkte ringa och avboka mötet men pallrade mig dit ändå. 
 
Vi gick igenom många saker. Tänker inte skriva ut allt här men jag har i alla fall fått recept på Elvanse nu. Och jag tog upp det här ang samtalskontakt, frågade varför jag inte får gå på psyk och prata. Det berodde på mina diagnoser. ADD hör tydligen numer till hälsocentralen och Asperger hör till hab i Gävle. Detta för att dom inte har tillräckligt med resurser längre. Borderline osv hör tydligen till psyk. Jag tycker att det är sjukt dåligt. Sjukt jävla dåligt. Så jag har ringt runt och fått tag på en kurator på min hälsocentral, lägligt nog så har dom remisstopp där, dvs dom kan inte ta in fler för samtalskontakt, dom har redan för många som väntar och de som har väntar som längst har väntat sen November. Så det kändes fruktansvärt meningslöst då det är NU jag vill ha någon att prata med. Inte om 6 månader liksom. Jävla helvete. 
I alla fall så berättade hon om något som heter samtalsakuten och ligger i Gävle, drivs av svenska kyrkan men skit samma. Dit kan man gå max 5 ggr (en gång i veckan, 1 timme) och få prata i väntan på köer på andra ställen. Så jag ringde dit imorse, jag är öppen för alla förslag just nu och jag ska få komma dit den 25:e mars. Bättre än 6 jävla månader. 
 
Hon tog blodtryck och puls på mig igår. Blodtrycket var jättebra men pulsen låg på 109. Det kan förstås bero på många olika saker bland annat dålig sömn, oro, min hosta o sjukdomshistorian osv men hon tyckte inte att det var bra att jag hade så hög puls och sa att vi skulle hålla koll på den. Har inte ens någon ny tid med henne så jag får väl hålla koll på den själv antar jag. Hon tyckte även att jag skulle avvakta med Elvansebytet tills pulsen har lugnat ner sig. Igårkväll hade jag ca 100 i puls och just nu har jag 102. Det känns så jävla obehagligt och jag har tagit en Inderal (betablockerare) men den hjälpte inte igår så gör den det idag? Får panik. Följer min finkusins råd och ringer HC imorgon. 
 
Jag väntar på att få mina journaler också. En läkare ska bara godkänna sen när jag får dom ska jag kolla vad lortgrisen har skrivit. Jag har fått reda på att den jäveln har tagit bort diagnoser för andra också utan att säga något om det. 
 
Skulle haft Dexter som brorsa nu. 
#1 - - kyrksyster:

Det kan finnas nån präst eller diakon som kan ta emot dig efter de fem gångerna. Fråga på samtalsakuten. Du blir inte slagen i huvudet med bibeln eller något annat du är rädd för. Det är som att tala med en kurator, men den du talar med är grundad i en kristen och kärleksfull människosyn.

#2 - - kyrksyster:

Du kan maila mig om det käns som att du vill.