Träningsresultat och lite knark

Tänkte visa några bilder och berätta lite mer om mig själv. Jag tänker inte dra hela uppväxtbiten utan istället ta det jag tycker känns viktigt. 
 
Som tonåring var jag en fruktansvärt lat, arg och förvirrad Sophie. Jag mådde dåligt utan att riktigt veta varför. När drogerna kom in i bilden mådde jag bra och fann mig själv i opiaternas värld. Jag var blandmissbrukare och tog det jag kom över helt enkelt, men subutex var min favoritdrog. 
 
Nog om detta. Jag slutade knarka 5 feb 2008. Hur kom detta sig kanske ni undrar? Jo.. För det första fick jag hem lilla katten Kråkan från en riktigt schleten kvart där det injicerades amfetamin och jag stasade alltid upp på den som skulle skjuta. Jag har aldrig använt nålar. Kråkan fick följa med mig hem en kall natt i dec (ägaren av katten gav mig Kråkan) i en flyttkartong och hon har betytt såå mycker för min drogfrihet. Hade någon att sköta om, jag fick ansvar. 
 
Bilder från kvällen jag hämtade Kråkan, både från kvarten och hemna.  
 


 


 
 
Jag fortsatte punda ett tag till tills den dagen mamma kom innanför dörren och jag låg och krälade på golvet helt väck på rohypnol. Där gav hon mig ettt ultimatum, antingen slutar jag eller så får jag inte komma hem till mamma och pappa förens jag slutar. 
 
Det tog någon dag att smälta det men tillslut så bestämde jag mig. 
Såg ut såhär charmig dagen innan jag slutade. Skäms nästan för att lägga upp: 
 

Jag fick efter detta avslut med drogerna hjälp med utredning för ev ADHD/ADD. Det blev ADD. Några år senare (2010) fick jag Aspergerdiagnosen. 
 
Här kommer lite bilder på hur jag ser ut idag jämfört med förr: 
 
2007 hög på subutex  / nu
 
2007, subbad. Jävlar vad svälld i plytet?! Resten av kroppen också..
 
 
2007, hade stukat handen under psykos
Och ser ni, jag stekte mat med flytande margarin, jag DÖR:(
 


 
 
2007, jul. 



2007 julafton / Nu
 
 
2012/nu



2012/nu

 
Nu 
 

2008 (drogfri) / nu




Alla kan ändra sin livsstil. Det är jag övertygad om. För jag har bannemig lyckats och det är jag så stolt över. 

#1 - - Sara:

sjukt imponerad!!! Bra jobbat!!!

Svar: Tack snälla du!!<3
sophie