Military weekend



Mina planer på att göra GMU kvarstår. Jag har en läkartid på psyk i slutet av Augusti och på det mötet ska jag försöka få ett intyg om att jag kan genomföra GMU trots min Asperger. Så vi får se vad läkaren säger, men det går framåt. 
 
Jag har anmält mig till något som heter Military Weekend. Vet inte om jag har berättat detta innan, orkar inte läsa tidigare inlägg men det är hur som helst en kurs på 3 dagar där man får lära sig det mest grundläggande inom det militära, så som sjukvård, förläggningstjänst, hantering av militär utrustning, fys och lite vapen osv. Jag har anmält mig till Gävle 5-7 dec. Man kommer sova i tält en natt bland annat. Det känns som att denna kurs är en bra merit för mig att ha inför GMU. 
 
Jag måste även börja skriva på min överklagan, känns svårt att veta vad jag ska skriva men det kommer väl..