Skärt upp fingret

Jag har rätt mycket att skriva om eftersom det var ett tag sedan sist. Ber om ursäkt för detta. 
 
Jag har kämpat på som ett svin med xtremefit. Det är så fruktansvärt roligt, trots blåmärken på höftben/rygg/underarmar/knän. 
 
 

 
På sista april körde vi i snöoväder och nollgrader. Kände mig som en blöt hund, handskarna jag hade på mig gick att vrida ur vatten från och det plaskade ur dom när jag gjorde alla 75 armhävningar som det blev totalt. Att ligga på en kall blöt gräsmatta i snöoväder och kräla är inte så skönt. Men jag tog mig igenom skiten. Stolt som en tupp. 
 
Bilder från sista april:
 



Till helgen som var blev jag sjuk. Förkyld som ett as. Vet inte om det var Tommi som smittade mig eller om det var pga sista aprilträningen. Så i måndags missade jag bootcampet pga detta. (Jag tränar mån ons tors) Blev grymt besviken för jag vill gå på ALLA pass, dessutom kör vi backträning från och med denna vecka.  
 
Nåja. I onsdags var jag äntligen i form för att träna. Supertaggad för att se vad det här med backträningnen innebar. 
Självklart skar jag upp långfingret när jag stod och diskade en jävla porslinsungsform som gick av på mitten för jag hetsar ju så jävligt när jag ska diska/städa. Fick sån jävla panik. Tommi skjutsade mig direkt till hälsocentralen och jag var säker på att jag skulle få sy, för såret var djupt och någon centimeter brett. Det behövdes som tur var bara tejpas ihop och ett stor omslag runt som jag nu ska ha på mig tills på torsdag! Det får inte bytas, blötas och jag får inte böja på fingerhelvetet. Dödsdommen var ändå när sköterskan sa att jag inte får träna på en vecka. Fy fan vad jag grinade. 
 



Skippade såklart träningen i onsdags men i torsdags satte jag på mig en plasthandske och gav mig iväg i spöregnet för att kötta bootcamp ändå. Med hjälp av tränaren anpassade vi övningarna så att jag inte behövde belasta fingret. Det blev mest ben och mage för min del och likaså lär det bli nästa vecka  
 
 

I denna leriga backe höll vi till i spöregnet och jag är nöjd att jag klarade av det trots mitt lilla handikapp. För fyfan vad omständigt allt är nu när jag måste vara så försiktigt. Att duscha är drygast. 
 
Nu har ni fått kanske sjukt tråkig info men men. Det kommer mer senare med lite roligare saker.
 
Häj!