Hundnamn till hane



Jag och Tommi ska skaffa hund, i sommar, en lagotto. På den översta bilden ser ni mor och far och under är deras valpar. Där någonstans i kullen ligger vårt lilla kommande hundföl. Jag längtar så jag kan dö. Vi ska ha en hane och jag önskar att den längst ut till höger är en hane för den där lilla utbölingen vill jag ha. Kolla in benet liksom. Fantastiskt. 
 
Jag tror att jag kommer må väldigt bra av att ha hund. Om jag inte tränar så sitter jag bara och isolerar mig i lägenheten, maratontittar på serier efter serier och låser mig helt enkelt, oavsett fint väder eller ej. Så detta lilla hundföl kommer ge mig samma drivkraft och ork som katten Kråkan gav mig när jag slutade med drogerna. Jag kommer vara gladare på mornarna, jag kommer gå ut med hunden, den kommer behöva mat och skötsel, jag får en viktig uppgift helt enkelt; att ta hand om hunden. 
 
 
Kråkan räddade mig från återfall. Hon fick mig att komma in i rutiner och hon fick mig att känna mig behövd. Hon fick mig glad och att fokusera på annat än droger. Detsamma blir det för den kommande hunden men på ett annat plan för jag har tagit mig igenom det här med drogerna. Nu behöver jag en hund för att må bra och hunden behöver mig och Tommi för att må bra. 
 
Nu funderar jag och Tommi på hundnamn dag som natt, speciellt jag. 
Jag vill ha något gubbnamn/udda/orginellt. Alltså inget jävla Ludde, Rocky eller Boss. Dör hellre. 
 
Namnen jag har tänkt på är följande:
 
Pål
Ralf
Stig
Rudolf
Spruffs
Hilding 
Tård
Konrad
Boris
Arne
Frans
Billy
Sören
Magnus
 
Snälla bloggläsare, hjälp mig med fula namn! Bre på med det fulaste ni kan. Det ska sticka ut. Gubbnamn! 
 
 
 
 
 
#1 - - sara:

Jag röstar på Nils (fint gubbnamn) och Folke (sött namn)!!!
Köper ni hunden från Karlstad?

#2 - - Kattis:

Klodwig, sa jag det?